Szamoskér történelme, kultúrája. A tájegység nevezetességei.
Szamoskér történelme, kultúrája. A tájegység nevezetességei.
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
Szamoskér hírességei

Bán Béla

A KÉPZELET REPÍTETT SZÜLŐFALUMBA

Szász Levente versével.

Nyugtalan holtak unokája

Őseim fekszenek halottan,

por szívükből szilfák nőnek,

nyughatatlan holtjai ők

a szamoskéri temetőnek.

Szemük fényére homály hullott,

halálba békült szenvedésük,

- ringasd őket mostmár, Szamos,

s dalokkal zsongd be pihenésük,

mert a némaság fiai ők,

füvek és fák nyelvén üzennek,

s kérdik: „Őrzöd-e emlékünk

késő utód? – Szólj, üzend meg!”

 

https://www.facebook.com/bela.ban.1

 

Bán Béla: Szamoskéri harangszó

Ajánlom ezt a könyvet mindenkinek, aki élete során bármely rövid ideig szamoskérinek mondhatta magát. Ők maguk, vagy szüleik, s távolabbi felmenőik. Másoknak természetesen nem ajánlhatom. Kit érdekelne egy haldokló kis falu története? Kit érdekelne a benne élt több száz család története? 1785-ben 202 ember élt a faluban. Közben felkúszott a lélekszám ezerre. S most, alig két és fél évszázad után felülről közelítjük a 200-at. Csak az itt maradottak korösszetétele változott. Hogyan rajzolódott ez az ív, ami lassanként önmagába tér vissza? S ami közben történt, különösen, ami az elmúlt 100 évben történt, az a külső szemlélő számára érdektelen. De remélem a mieink számára nem.

A könyv maga nagyon is személyes jellegű. Csak a mienk, hiszen életünk, családunk élete, alakulása eddig is nyitott volt a közösség előtt. Nem történt más, csak mindezeket papírra vetettem. Használjuk ezt egymás megismerésére, de vigyázzuk is rá egyben, hogy a miénk maradhasson. Végül még egy ajánlás: csúsztasson egy üres lapot mindenki a családját leíró rész mellé, amin tovább vezetheti szeretteinek, hozzátartozóinak történetét, írja be a családban történt fontos eseményeket, mint tették azt őseink, s beírtak az öreg bibliába. Hogy tovább terebesedjék mindenki családfája.
Kelt Pomázon, 2010 őszén

                                        
Szamoskérieknek szeretettel: Bán Béla

Bán Béla: Az Öreg

Egy kocsmáros élete, vagy látlelet a rendszerváltás körüli évekről, vagy gazdasági krimi

2020. augusztus 17. - Mohácsi Zoltán

Újra és újra ismétlem magamat. Most éppen azt, hogy nehéz egy könyvről írni, ha ismerem a szerzőjét. Hát még akkor, ha nem csupán ismerem, hanem tisztelem és kedvelem is. Illetve még ebben az esetben sem lenne nehéz írni, ha az írás csupa hurráoptimista vonásokat emel ki a könyvből, vagy éppen hibátlannak tartja. 

Bán Bélát ismerem, mind a kettőt, az írót is, a fiát is. Ahogy írtam már (s mit nem írtam még le?), a fiatalabbik ifivezetőm volt megboldogult úttörő éveimben. Az idősebbiket már érett (?) fejjel, negyven éves korom körül ismertem meg. Nem mint kocsmárost, akkor már régen a fiatalabb Béláé volt a kocsma, sőt már ő is bérbe adta az üzemeltetést. Ja, mert igen, Az Öreg voltaképpen egy óbudai kocsmatörténet. Is. Vagy micsoda... S jelzem, ez a kérdés, hogy micsoda, lesz az értékelésem kulminációs (és nem kulináris) pontja.

 
időjárás

FelhőképHőtérkép

 
Szamoskér-Szatmári térség gondolatai
 
Postaláda

"Szamoskér (hatvanas évek) akkor  egy nagyon magabíró közösség volt.

 Olyan volt, mint a Kánaán. 

Ez a falu tűnt mára el." 

Bölcskei Gusztáv Püspök úrr

 szamokerkeep@gmail.com

Keep your eyes open! = Tartsd nyitva a szemed!

We keep our word. = Megtartjuk a szavunkat.

 

 

 
Szamoskér Református templom
 
Szamoskér Ref.Templom

 
Szamoskér Püspökei
 
Szamoskér híres alkotók linkjei
 
Szamoskér hírességei link
 
Szamoskérről írták
 
Keleti-Kárpát-medence néprajzi írások
 
A Magyar nyelv éve

 
Szamoskér Történelme

Szamoskér (Kér) Árpád-kori település. Nevét 1292-ben említette először oklevél Keer néven.

1292-ben Keer (Kér), a Balogsemjén nemzetségből származó Ubul fia (Kállay) Mihály fiainak Szamos menti, annak bal partján fekvő birtoka volt.

A birtokot IV. László király halála után egy időre a Borsa nemzetségből származó Tamás fia (Kopasz) Jakab, majd az Aba nemzetségbeli Omode nádor, később pedig a Kaplon nemzetségből származó Gelénesi Jakó fia András szerezte meg.

1307-ben Ottó király visszaadta Kér birtokot Ubul fia Mihály ispán fiainak, István mesternek és testvéreinek.

1319-ben Mihály fia István mester rokonai osztoztak meg Kér birtokán.

1427-ben Keer a Szamos túlsó partján vele szemközt fekvő Kérsemjénnel együtt a Kállay család ősi birtokai közé tartozott.

1427-ben Zsigmond király a Kállay család tagjainak uj adományt adott rá, de egy részére a Zudar nembeliek is igényt támasztottak.

1494-ben a falunak már állt Szentháromság tiszteletére szentelt fatemploma is.

1548-ban Dobó Ferenc és Domokos is birtokrészt szereztek itt.

1910-ben 501 magyar lakosa volt. Ebből 33 római katolikus, 418 református, 42 izraelita volt.

20. század elején Szatmár vármegye Fehérgyarmati járásához tartozott.

Kér a Szamos gyakori áradásai miatt sokat szenvedett, ezért többször is változtatta helyét.

forrás:Wikiwand

 
I.világháború veszteségei

Szamoskéri áldozatok névsora

1873 Dévai Antal 

1874 Gáspár Menyhért

1878 Bíró József 

1878 Bíró Lajos

1879 Tóth György

1881 Braun Márton 

1881 Gáti János 

1881 Tóth István 

1883 Tóth Károly 

1884 Bíró Gusztáv

1884 Kerezsi Lajos

1885 Tóth Jenő  Dédapám

1888 Dienes Ádám 

1888 Tóth Gyula

1889 Gáti Pál 31 éves

1889 Siket József 

1889 Soós Gusztáv 

1890 Gáti Lajos 

1891 Tóth Zsigmond 

1892 Gáspár János 

1892 Szabó Péter 

1893 Bíró András 

1893 Bíró Gyula 

1893 Braun Samu 

1893 Deutsch Ábrahám 

1893 Lakatos Bertalan 

1894 Bán József 

1894 Hajdú Pál 

1894 Milak Kálmán 

1894 Tóth Bálint 

1894 Vincze Bálint

1895 Gergely Imre 

1897 Dévay György 

1899 Klein Ferenc 

Deutsch Ábrahám 

Hajdú Pál 

Kristin Ferenc 21 éves 

Parag Miklós 

 

 
II. világháború veszteségei

A II. Világháborúban ELESETTEK

Bakos Ferenc

Bakos Lajos

Balogh Lajos

Balogh Sándor

Bíró Elemér

Bíró Gusztáv

Bíró Miklós

Bíró Pál

Ember Endre

Halász Lajos

Kristin György

Kristin József

Piros Sándor

Soós Gyula

G. Tóth Gyula

Tóth Árpád

Tóth Mihály

Vincze Szilárd János

 
Holokauszt áldozatai Szamoskéren (Auschwitz-Birkenau)

név sz. év
Braun Mór 55 éves
Deutsch Gizella 48 éves
Gerendási Bernát 7 éves
Gerendási Ernő 5 éves
Gerendási Jenő 3 éves
Gerendási Lipót 66 éves
Gerendási Lipótné 60 éves
Gerendási Mór 34 éves
Gerendási Sándor 1 éves
Grünfeld Béla 1875
Klein Andor visszatért
Klein Benjaminné   
Klein Edit 5 éves
Klein Sámuel 81 éves
Klein Sámuel 40 éves
Klein Sámuelné  64 éves
Klein Sándor 7 éves
Schwartz Endréné  1914
Tóth Kálmánné  42 éves

Tóth Irén

 

Tóth Matild

20 éves

 

református

18 éves református

Weinberger Sándorné  32 éves
Weisz Hermanné   

Gerendási Berta

Vincze Szilárd

 
1970. Árvízi--Emlékek képek

 

 
1970. Árvízi--Emlékek
 
100 éve írták, Szamoskérről és környékéről
 
A KULTÚRTÁJ KIALAKULÁSA ÉS TERJEDÉSE AZ ALFÖLDÖN
 
Szamoshát-Szamosköz-Szamos mente
 
KULTÚRTÁJ KIALAKULÁSA
 
Régi térkép 1777

 
Úton lenni együtt (Riport Bölcskei Gusztáv Püspök úrral)

Úton lenni együtt (Riport Bölcskei Gusztáv Püspök úrral)

Jézus feltámadásának örömhíre ajándékozza meg az embert, a családot, a közösséget, az egyházat és a világot azzal az igazi erővel, amely alkalmas az élet értékesebbé tételére.

– Bölcskei Gusztáv Püspök úr Szamoskéren született 1952-ben. Manapság mindenki városban látja meg a napvilágot.
– Otthon születtem a nagyszobában, a szamoskéri parókián. Volt a faluban egy bába, aki segédkezett. Nem volt semmiféle műszer vagy eszköz. A gyermek súlyának a megállapítása is úgy történt, hogy a bába megemelt, és azt mondta, ez úgy három kiló körül van. Ez a falu gyermekkorom meghatározó közege. Szamoskér akkor egy nagyon magabíró közösség volt. Édesapám ott volt református lelkipásztor, s én a hatodik gyermeke. A testvéreim városi „úrigyerekek”, mert ők Pesten születtek a Bethesda-kórházban, hiszen egy nagy ugrással ’49-ben jött Szamoskérre az édesapám.

– Politikai okból kellett elbújnia?
– Lehet, hogy most divat azt mondani, hogy igen. De nem. A háború után volt egy mozgalom a református egyházon belül: menjünk vidékre egészséges református közösségeket erősíteni! És volt egy prózai ok is: a háború utáni Budapesthez képest akkor Szamoskér olyan volt, mint a Kánaán, volt ennivaló, és megbecsülték a lelkipásztort. Az ötvenes években olyan ifjúság volt a falunkban, hogy nagypénteken Bach passiójának zárókórusát négy szólamban énekelték. Ez a falu tűnt mára el, a lakosság több mint hatvan százalékkal csökkent.

– Lakja-e a parókiát most is lelkész?
– Sajnos nem. Édesapám 1982-ben meghalt, azóta a szomszéd faluból jár át a lelkipásztor és úgy látja el a szolgálatot.

– Ön a Tiszántúli Református Egyházkerület püspöke, az egész Tiszántúl önhöz tartozik.
– Igen, Záhonytól Szegedig, ami a Tisza bal partján van, az oda tartozik. Ez a legnagyobb magyarországi egyházkerület a terület és a gyülekezetszám szempontjából. A népességet tekintve a közép-magyarországi, tehát a dunamelléki egyházkerület nagyobb, köszönhetően annak, hogy az elmúlt ötven-hatvan évben óriási népvándorlás történt Magyarországon.

– Színreformátus volt a szülőfaluja?
– Igen, úgyhogy én gyerekkoromban meg voltam győződve, hogy minden ember református, mert én mással nem találkoztam. Persze aztán a családi összetétel rögtön emlékeztetett arra, hogy vannak mások is a világon, hiszen anyai nagynéném angolkisasszony rendi apáca volt. A családi legendából az is előkerült, hogy anyai ükapám pedig evangélikus lelkész volt.

– Szülőföldjén görög katolikusok is vannak, és szórványban római katolikusok is. Nagyon érdekes riportalanyaim voltak a csengeri református esperes és nagybátyja, aki katolikus pap, Ibrányban plébános. Szépen beszéltek egymás kincseinek a hasznosításáról a saját praxisukban.
– Mindkettejüket jól ismerem, Bartha Gyula és Varga János az említett két személy, akik nagyon közel állnak hozzám. A szatmári–beregi tájnak van egy természetes, befogadó és elfogadó közege, amelyikben nem volt soha jellemző a türelmetlenség, egymás lenézése vagy lebecsülése. Örülök annak, hogy ezt a jó hagyományt a Tiszántúlon sikerült megőrizni. Az ökumenikus jelleg ma hozzátartozik a keresztény bizonyságtétel hitelességéhez, mert a bennünket körülvevő, túlnyomórészt szekularizált világ nem azt kérdezi, hogy mitől vagy te református, vagy mitől vagy katolikus, hanem azt, hogy mitől vagytok ti keresztények. Ha azt látják, hogy azok, akik egy Krisztust vallanak, nem tudják elfogadni egymást a különbözőségük tiszteletben tartása mellett, akkor elveszítjük a hitelességünket.

– Szeretném, ha szólna arról is, hogy az ökumenikus imahéten elnézést kért a katolikusoktól a református zsinat egyik határozatával kapcsolatban, amely fölelevenítette a heidelbergi káténak azt a cikkelyét, amely a katolikus szentmisét kárhozatos bálványimádásnak minősíti.
– Úgy éreztem, hogy ez is a hitelesség kérdése. Ha egyszer együtt imádkozunk, és vannak olyanok a templomban, akiket megbántott ez a döntés, akkor erről szólni kell, hiszen éppen az volt a mostani ökumenikus imahétnek a témája, hogy „úton lenni együtt”. Nos, én valóban azt gondolom, hogy van az egyik reformátori hitvallási iratunkban egy olyan mondat, amiből kiderül, hogy néha a zsinatok is tévednek vagy tévedhetnek. A szóban forgó zsinati döntés, amely többségi szavazattal úgy határozott, nem változtatja meg a hitvallás szövegét, nem volt igazán szerencsés.

– Mit kellett volna tenni? A heidelbergi káté idén 450 éves.
– Igen, idén fogunk rá ünnepélyesen emlékezni. Nem kellett volna megváltoztatni, mert az egy történeti dokumentum, mint ahogy senkinek nem jut eszébe a tridenti zsinat protestánsokat elítélő formuláit megváltoztatni. Másik kérdés, hogy ezt hogy értjük és értelmezzük. Végül is a zsinatunk, és aztán később a Kárpát-medencei magyar reformátusok közösen úgy határoztunk, hogy mi ezt mint kortörténeti dokumentumot szöveghűen megőrizzük, de azonnal megbíztunk egy teológiai munkaközösséget, hogy dolgozzák ki azt a XXI. században használható magyar református kátét, egy új katekizmust, amelyet lehet használni az oktatásban, a gyermekmunkában, az iskolai hitoktatásban. Ebben nem fog szerepelni olyan kifejezés, amelyik a katolikusokat sérti. Ezzel a második lépéssel úgy valljuk meg hitünket, hogy nem megyünk bele abba a teológiai vitába, ami a katolikus mise teológiai értelmezése és a református úrvacsoratan között van. Nyilvánvalóan vannak eltérések, bár nekem az a meggyőződésem, hogy alapvetően abban a kérdésben, hogy az élő, feltámadott Krisztus jelenlétét ünnepeljük az úri szent vacsorában, nincs köztünk vita. A vita mindig ott kezdődik, amikor teológusok öszszejönnek, és felteszik azt a kérdést, hogy „de hogyan”? Nem kell és nem szabad a szentségtani, egyháztani és pasztorális különbözőségeket elkendőzni, hiszen azt látjuk a nagy ökumenikus párbeszédeknél is, hogy ezeknél a területeknél mintha megtorpant volna a lendület, ami a múlt század ötvenes-hatvanas éveiben a vatikáni zsinattal, a nagy protestáns mozgalmakkal elindultak.

– Talán most e tekintetben is új korszak kezdődhet.
– Meg kell becsülni az elért eredményeket. Amit ma már természetesnek tartunk, például az ökumenikus imahét, az egy-két generációval ezelőtt egyáltalán nem volt természetes. Őszinteség, nyitottság, egymás megbecsülése elengedhetetlen ahhoz, hogy komolyan tudjuk venni egymást.

 

– 2017-ben a reformáció 500. évfordulójára emlékezünk, és 2054-ben a kelet–nyugati egyházszakadás 1000. évfordulójára. A kerek évfordulók segíthetik-e a keresztény egység ügyét?
– Örülnék, ha 2017 ökumenikus szempontból is jelentős dátum lenne. A reformációnak nem sikere, hanem kudarca, hogy lett külön evangélikus és külön református egyház. A reformáció nem úgy indult, hogy új egyházat, felekezeteket kell létrehozni, hanem azzal a szándékkal, hogy a kereszténység reformálódjon. Mostanában olvasok egy kijózanító könyvet a reformáció történetéről egy angol szerzőtől, aki felvillantja azokat a mozgolódásokat, amelyek a reformáció előtti időszakban az egyház teológiáját és egész szervezetét jellemezték. A reformációról gyakran leegyszerűsítve gondolkodunk, hogy eljött 1517, Luther Márton a Szentlélek sugallatára odaballagott a wittenbergi vártemplomhoz, kitűzte a 95 tételt, és innen kezdve megvolt a reformáció. Az angol szerző nyilván túlzó, de szellemes megfogalmazása szerint a reformációban tulajdonképpen az történt, hogy Ágoston kegyelemtana legyőzte Ágoston egyháztanát.

– Ágostonos szerzetes volt Luther Márton.
– Igen. Ágoston teológiájában hihetetlen belső feszültség van a kegyelemből való megigazulás tana és az egyházról szóló tanítása között. Ágoston pesszimistán gondolkodott az emberi akaratról és az ember lehetőségeiről, ugyanakkor az egyházról vallott tanában mégis az emberi érdemnek, az emberi cselekedetnek van olyan súlya, ami a reformációban nem jelenik meg. Az igazi és a szép az lenne, ha közösen tudnánk visszatekinteni erre a hihetetlenül forrongó, bonyolult összeurópai folyamatra, amelyikben szerepet játszott a teológia, az egyházpolitika, a nagypolitika, a gazdaság, s mindez a katolikus egyházat sem hagyta érintetlenül. A reformáció hatására a tridenti zsinat után a római katolikus egyházban nagy és pozitív változások történtek a laikusok képzése, a hitoktatás, a papképzés és az egyházfegyelem terén. Azt gondolom, ez megérne egy közös munkát. Kicsit analógiaként emlékeztetek rá, hogy 2001-ben, amikor az úgynevezett gályarab prédikátorokra emlékeztünk, akiket az ellenreformáció idején elhurcoltak, megkértem a katolikus püspöki konferencia akkori elnökét, Seregély István érseket, hogy jöjjön el Debrecenbe, és mondja el, ma hogyan látja ezt a korszakot.

– Tíz évvel korábban II. János Pál pápa már megkoszorúzta a gályarabok emlékművét Debrecenben.
– Igen, és az ő gesztusának a következménye az is, hogy Seregély István szép beszédet tartott, amelyben nem arról szólt, hogy voltak ugyan a gályarabok, de voltak a kassai vértanúk is, hogy ki mi rosszat tett a másiknak, hanem az volt a vezérfonala, hogy amit emberek rontottak el, azt embereknek kell helyretenni. A reformáció évfordulójához közeledve is ezt kell tennünk. Olyan közös emlékbizottság létrehozását tervezzük, amelyikben a katolikus egyház is képviseltetné magát.

– Gondolom, a világ reformátussága vagy a Lutheránus Világszövetség ugyanezt nemzetközi szinten is megteszi.
– Igen, ezt így gondolják a nemzetközi protestáns szervezetek. Fontos lenne, hogy a reformáció egyházai a saját identitásukat ne azt hangsúlyozva építsék fel, hogy mi az, ami megkülönböztet bennünket a katolikusoktól.

– A magyar református erkölcsi tanításhoz ma nem áll-e közelebb a katolikus erkölcstan, mint egyes észak-európai vagy egy amerikai protestáns egyházak gyakorlata?
– Jó kérdéshez érkeztünk. Ma a világ kereszténységét nézve az úgynevezett dogmatikai-felekezeti határok meg az etikai-felekezeti határok nem esnek egybe. Bizony előfordul, hogy etikai kérdésekben egy ultraliberális nyugat-európai református egyház szemében, ahol most kurrens téma az azonos neműek házassága, mi úgy jelenünk meg, mint ókonzervatívak. Árulkodóak voltak az első minősítések Ferenc pápáról, miszerint konzervatív, mert ellenzi az azonos neműek házasságát. Én azonban bátran kijelentem, hogy minden, a Szentírásból tájékozódó református ember ugyanúgy konzervatív, ahogy Ferenc pápa.

– Figyelte-e a fehér füstöt, és mit szól a bíborosok választásához?
– Figyeltem, mint nagyon sokan ezen a világon. Minden kereszténynek fontos, hogy ki tölti be a megüresedett széket. Nyíltsága, egyszerűsége reménységgel tölthet el. Ezért is köszöntöttük őt a zsinatunk elnökségi tanácsa nevében. Bízunk abban, hogy személye jótékony hatással lesz az ökumenikus légkörre. Új fejezet kezdődik, hiszen ő az első latin-amerikai pápa. A latin-amerikai közegben egészen más az egyház társadalmi beágyazottsága, a kérdésekhez való közelítése, mint egy jóléti, nyugat-európai vagy észak-amerikai társadalomban. Szeretettel, érdeklődéssel és imádsággal kísérjük most kezdődő szolgálatát.

– Az előző pápákhoz hogyan viszonyult?
– XVI. Benedek ragyogó teológiai elme. Könyveit sok református ember jó érzéssel olvassa. Én is többször idéztem már igehirdetésben, és nem dőlt össze a debreceni nagytemplom. II. János Pál pedig karizmatikus egyéniség volt. Ő egy olyan világban, amelyik meg van őrülve a szépség, a fiatalság, az egészség kultuszától, öreg emberként is vállalta testi gyengeségét, esendőségét, és azt mondta, ne féljetek! Két eltérő habitus, és akkor mellettük megjelenik egy szelíd, egyszerű, közvetlen ember, aki a nép nyelvén beszél, és aki azt mondja, hogy eljöttetek a világ végére, hogy engem idehozzatok Számára ez a fontos: elmenni a végekre, a perifériára, oda, ahol nagy bajban vannak az emberek, ahol a szegénység hihetetlen méreteket ölt. Ez megint egy új dimenzió, amiben számos olyan vonást fel lehet fedezni, ami megvan protestáns töltetben is. Ferenc pápa lelkülete nemcsak a római katolikus egyháznak jelent sokat, hanem az egész emberi világnak is.

– Sok szó esett a beszélgetés során a keresztények egységének fontosságáról. Szép hagyomány, hogy a magyarországi keresztény egyházak vezetői közös húsvéti üzenettel fordulnak a híveikhez. Az idei üzenet mit hangsúlyoz?
– Az idei üzenetünkben azt emeljük ki, hogy Krisztus feltámadása örömet és reménységet ajándékoz nekünk. Nem szükségszerű, hogy az emberiség élete a pénz hatalma alatt roskadozzon. A világ meghatározója minden ellenkező látszat ellenére nem a személytől elszakadó gazdaság vagy az emberi önzés, nem is a nyers erőszak, hanem a mindenható Isten szeretete. Az ő akaratának keresése és követése a legnemesebb erkölcsi mérce. Nagypéntek keresztje és húsvét üres sírja együtt hirdeti a mai világnak, hogy győzött a halálon az élet. Jézus feltámadásának örömhíre ajándékozza meg az embert, a családot, a közösséget, az egyházat és a világot azzal az igazi erővel, amely alkalmas az élet értékesebbé tételére.

(Szerdahelyi Csongor)

 

 

 
Látogatók Látogatók
Indulás: 2021-01-24
 
Odal foditó+óra
 

 
Szamoskér címere

Magyar törzsnévből alakult nevek: Kér, Keszi, Kürt, Tarján, Gyarmat stb

Jelenlegi Fa haranláb (2021)

Régi  református templom  Fa haranglábbal 1925.

 
A honfoglaló magyarság díszítőművészete a XX. században

 
Szamoskér linktár
 
Polgármester -- Önkormányzat elérhetősége

Polgármester: Soós Endre

Polgármesteri Hivatal, Szamoskér

Cím: Kossuth Út 192

.Irányítószám 4721 Szamoskér

 Megye: Szabolcs-Szatmár-Bereg

Telefon:(44) 708 591

 Szamosszegi Közös Önkormányzati Hivatal

E-mail: szamoskerkozseg@freemail.hu

jegyző: Kanyó Tamás

4824 Szamosszeg Bercsényi utca 6.

Tel: 44/580 050

http://www.szamosszeg.hu/

E-mail: korjegy@mail.techno-tel.hu

Fehérgyarmati Járási Hivatal

4900, Kiss Ernő u.2.
Tel: 44/510-240
Fax: 44/510-233

Kormányablak nyitvatartás
Hivatalvezető:Karaova Magdolna
E-mail: fehergyarmat@szabolcs.gov.hu

 

 
Tájvédelem
 
Hajnal a Szamoson

 
Túristvándi

 
Szamos folyó-- turizmus, linkek
 
Települések honlapjai

http://www.szamosszeg.hu/

http://www.fulesd.hu/

http://www.jankmajtis.hu/

http://www.mehtelek.hu/

http://www.nabrad.hu/

http://panyola.hu/

https://sonkad.hu/

http://szatmarcseke.hu/

http://www.tiszakorod.hu/magunkrol.html

http://www.uszka.hu/magunkrol.html

http://www.vamosoroszi.hu/magunkrol.html

http://www.tisztaberek.hu/

https://tiszabecs.hu/

http://www.szamossalyi.hu/

http://www.penyige.hu/

https://nagyar.hu/

http://www.kolcse.hu/

http://www.kersemjen.hu/

http://www.hermanszeg.hu/magunkrol.html

http://www.gacsaly.hu/#/

http://www.csengerujfalu.hu/

http://www.csegold.hu/

https://cegenydanyad.hu/

http://www.zajta.hu/

http://www.tivadar.hu/

http://www.tunyogmatolcs.hu/

http://www.tiszacsecse.hu/koszonto.html

http://www.rozsaly.hu/

http://www.olcsvaapati.hu/

http://www.milota.hu/tortenet.html

https://jand.hu/

http://www.csenger.hu/index2.htm

http://www.csaholc.hu/

 

 

 
Szamoskér--Térképek

Katonai-térképek

Magyarország (Szamoskér) az 1960-as években,

a CORONA kémműhold felvételein

Magyarország (1782–1785) - Első Katonai Felmérés

Magyar Királyság (1819–1869) - Második katonai felmérés

Habsburg Birodalom (1869-1887) Harmadik Katonai Felmérés 

Magyarország Katonai Felmérése (1941)

 

Balogh Tanya
Keer 1891 Kathold
Kér 1819
Kér falu 1891 Tóth János kert
Kér Fehérgyarmat 1
Kér Fehérgyarmat
Szatmár vármegye 1918
Szatmár vármegye
Legrégebbi térkép Magyarországról
 
 
Szamos folyó, Szamoskér környéke régi térkép

 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!